Електрически автомобили от Renault и Nissan са изминали приблизително 841 млн. километра без да отделят вредни емисии в атмосферата – достатъчни за 20 000 обиколки на Земята. Заедно, те представляват спестени 53 млн. литра петрол и 124 млн. килограма СО2, които не са били отделени. Алиансът е продал повече автомобили с нулеви емисии отколкото всички останали основни автомобилопроизводители взети заедно. Първият електромобил е Nissan LEAF, продаден на инженера Оливие Шалоухи в Силиконовата долина в Калифорния. Той купува LEAF, когато автомобилът дебютира през декември 2010. 100-хилядният клиент е дипломиращият се американски студент Алисън Хауърд, който стана собственик на Nissan LEAF по-рано този месец. Той закара автомобила в Kennesaw State University в Атланта.
Nissan LEAF е най-продаваният EV за всички времена
Над 71 000 човека по света са купили Nissan LEAF, което го прави най-продаваният електрически автомобил в света. На LEAF се падат повече от половината световни продажби на чисти електромобили. Електромобилът спечели наградите „2011 Световен автомобил на годината“, „2011 Автомобил на годината в Европа“ и „2011-2012 Автомобил на годината в Япония“. Над 80% от купувачите на LEAF го избират, след като са карали автомобил на друг производител, което прави LEAF един от най-иновативните в индустрията „завоеватели“. Основната част от клиентите казват, че LEAF, който не изразходва и капка гориво, е заменил техния конвенционален автомобил в ежедневието. Основните пазари за Nissan LEAF са САЩ с около 30 000 бройки, Япония с 28 000 и Европа с 12 000 бройки.
Renault – европейският лидер с пълна гама електромобили
Renault е продал около 30 000 електрически автомобила след появата на първия си модел, Kangoo Z.E., който влезе в дилърската мрежа в края на 2011. Kangoo Z.E. бе избран за „2012 Международен ван на годината“. Renault води европейския пазар на електрически автомобили с 61% дял. Франция, Германия и Италия са най-големите европейски пазари на команията. В допълнение на Kangoo Z.E., Renault предлага също и седана Fluence Z.E., двуместният Twizy и субкомпактният ZOE. Twizy е най-продаваният модел на Renault с около 11 000 продажби след началото на продажбите му през 2012. Renault ZOE предлага над 200 км автономен пробег. След 7000 евро държавен стимул, без батерията, автомобилът се продава за 13 700 евро във Франция. Renault започна продажбите на ZOE през март и вече са продадени 5000 бройки от модела.
Ангажиран към бъдещето с нулеви вредни емисии
Алиансът е лидер в индустрията по отношение на електрическите автомобили и остава напълно ангажиран към бъдещето с нулеви вредни емисии с автомобили, които могат да бъдат презаредени с напълно възобновяема енергия. Рlug-in автомобилите съхраняват енергия в литиево-йонни батерии, които отговарят или надвишават всички стандарти за екология и безопасност, където и да се продават. Автомобилите могат да се „напълнят догоре“ на всяка зарядна станция, или могат да бъдат презаредени през нощта, използвайки удобството на дома или гаража на собственика, или на зарядното устройство на паркинга. За да се ускори навлизането на електрическите автомобили по цели пазар, Renault-Nissan Alliance работи с правителствени власти, компании за комунални услуги и други за разгръщане на мрежа от зарядни станции, които позволяват на водачите да заредят батерията от 0 до 80% от капацитета й за по-малко от 30 минути.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!